Selamat Datang Ke Blog Pink Pearl lady.Blogspot.COM,TeRiMa KaSiH DiUcaPKaN KePaDa SeMua BloGGeR YanG SuDi LoG In BloG PPL SerTa SuDi MeMBeRi CoMenT.JuGa TaK LuPa KePaDa BloGGeR Yang IkhLaS MenJaDi FOLLOWERS PPL,tinggalkan jejak anda untuk PPL jejaki semula....JuTaaN TeRiMa KaSiH.... kalau rajin kliK-KLIK Selalu,sila singgah lagi,harap bergumbira membaca entry di blog PPL...

Pink Pearl Lady

Foto saya
ibu kepada PUTERI QASEH ARIEYANATASYA & MUHAMMAD PUTRA IQBAL DANISH,berasal dr TELUK INTAN,PERAK.kini menetap di Kulim,kedah.

Selasa, 30 November 2010

NAK CEPAT KAYA


WANG...WANG...WANG

Add caption
DaH PuAs JoiN SkIm CePaT KaYa 
TapI MaSiH TaK KaYa-KaYa....
MaLaH MaKiN PaPa KeDaNa?????
Nak CePaT KaYa? NaK.....
CuBa BuaT CaRa InI........

   Setiap kali keluar makan dengan KeNGkaWaN jangan sesekali KoRaNg bayar,
   Bukan kawan korang je, KoRanG punya sendiripun jangan bayar.....

   Jika KoRanG buka kedai makan,
   Setiap kali KoRanG kira pastikan harga berbeza-beza
   Walaupun benda yang sama.....

   Kutip dan jual segala benda yang KoRanG nampak,
   tak kira benda tu masih elok ataupun dah jahanam.
   Tak kirala benda tu sapa yang punya...

   Buat segala macam jenis kerja dalam sehari.
   Nak makanpun jangan beli tapi pergi je mana-mana KeNDuRi
   atau MaKaN FREE....

   Mengemis kat BaNK,satu hari boleh dapat RM50...
   kalau 40 tahun kerja,LuMaYaN tuuuuu...

   Masuk multi level marketing dan PuLuN buat,
   buat BeTuL-BeTuL.....

mana ada benda yang dapat tanpa perlu berusaha,
BaK kata PePaTaH
KaLaU TaK Di PeCaHkaN RuYuNgNya
MaNaKaN DaPaT SaGuNya....
BeTuL TaK.....





Sabtu, 27 November 2010

Faizal Tahir - Selamat Malam


Tajuk Lirik/Lagu: Selamat Malam
Artis/Penyanyi: Faizal Tahir
Biarkan berlalu
Semua kepedihanmu
Lelapkan matamu
Biarlahkan mimpi membawamu
Ke mana kau mahu
Selamat malam
Tidurlah sayangku
Siang kan tiba bercahaya
Bermula baru semua untukmu
Biarkan berlabuh tirai kisah semalam
Yang indah itu ada padamu
Dengan setiap impian dan harapan
Selamat malam
Tidurlah sayangku
Siangkan tiba bercahaya
Bermula baru semua untukmu
Kan ku menjadi arjuna dalam mimpi-mimpimu
Kan ku panah tepat ke jiwamu atas nama cintaku
Pari-pari ku utus bawa kau ke sini lagi
Terhapus semua air mata dengan senyuman
Selamat malam sayang
Selamat malam kasih
Selamat malam sayang
oooo…
Selamat malam sayang
Selamat malam kasih
Selamat malam sayang
oooo…
Tidurlah sayangku
Siangkan tiba bercahaya
Bermula baru semua untukmu
Selamat malam
Tidurlah sayangku

Terkenang kawan2 lama...

Only true friends...


Tah apasal tah tetiba malam nie asyik teringat ja member2 masa form 5 dulu.Bila teringat ja masa sekolah dulu sayu ja rasa hati .Ada 2 orang member yang paling aku teringat,dah lama tak jumpa walaupun duduk satu kampong.Tiap2 tahun bila balik raya ka cuti sekolah ka tak pernah jumpa....

Yg sorang nie nama rabayah paling rapat dgn aku masa dalam kelas,dudukpun sebelah2 meja,pergi balik sekolah sama2,bak kata orang memang rapatla mcm belangkas pergi manapun mesti sama2.Dimana ada dia mestiada aku...masa sekolah dulu kami berjanji yg takkn putus hubungan,berangan nak ke menara gading bersama2 tp..... cuma angan2 ja,dia dpt teruskn pelajaran tp aku tak.Maka dr hari itu hubungan kami mulai renggang,tambahan pula aku merantau mencari kerja.Dari sehari ke sehari kami  mulai sibuk dgn tugas masing2.Kesibukan masing2 membuatkan kami terlupa antara satu sama lain dan akhirnya kami terus terputus hubungan sampai ke hari ini.

Seorang lg aku mulai rapat selepas habis SPM,nama dia fauziah  lebih mesra dgn panggilan gee.kami sama2 pergi ke Shah Alam mencari kerja.Disana kami duduk di rumah familynya bersama,aku menjadi rapat dengan family dia,abg dan kakak diapun sudah menjadi mcm family aku,mereka semua sgt syg pd aku,secara kebetulan nama kami sama jd kami di beri gelaran dia di panggil cik tam,sebab dia berkulit gelap dan aku di panggil cik putih sebab kulit aku cerah.

Kami berkerja di tempat yg sama sampai suatu hari ibuku telefon suruh balik kg,ibuku suruh aku sambung belajar.Jadi akupun berhenti kerja blk ke kg,start dr hari itu kami terputus hubungan oleh krn kesibukan masing2.

Aku cuba mencari mereka kembali,bila ada peluang balik kg aku akan pergi ke rumah mak ayahnya tp tak pernah berjumpa,tinggal pesanpun tak pernah dpt jwpn.Aku sungguh rindu pada mereka ,apakah mereka sudah melupakan aku,sedih sungguh.aku berharap semoga pada suatu masa kami dapat diketemukan semula............

Jumaat, 26 November 2010

Hanyut - Faizal Tahir


Lirik Lagu Hanyut - Faizal Tahir

Harus bagaimana lagi
Dan terus begini
Dengarkan aku
Lihat ke mataku

Cukup sudah kau menghukum
Salahku tetap salahku
Benarkan ku berbicara
Agar bisa pulih semua

Namun harus sampai bila
Kau kan diam seribu bahasa

Chorus
Maafkanlah ku tak bisa hidup tanpa kamu
Fahamilah ku tak mampu terus tanpa kamu
Bagaimana ku nanti
Bila tiada mengganti
Yang ku ada hanya kamu saja

Saat mata terpejam
Hanya kau ku terbayang
Menghapus semua segala rasa di jiwaku

Saat mata terbuka
Kamulah yang pertama
Tak mampu aku
Bayangkan
Hidup tanpa dirimu

Repeat Chorus

Aku memang bersalah
Selalu saja mengabaikan mu
Dan tapi dah ku sedari
Segala perit kau lalui
Ku terlupa kau terluka

Dan memang selalu
Aku bersalah
Selalu saja mengabaikan mu
Meninggalkan mu
Dan tetapi itulah aku sedari
Segala perit yang kau lalui
Kerna diriku yang terus hanyut

Maafkanlah ku tak bisa hidup tanpa kamu
Bagaimana ku nanti
Bila tiada mengganti
Yang ku ada hanya kamu saja

Bagaimana ku nanti
Bila kau tak di sisi
Yang ku ada hanya kamu saja

Selasa, 23 November 2010

sejadah bercorak muka khinzir...

Sejadah bercorak muka babi itulah yang terpampang di dada akhbar hari ini menjadi tajuk utama,terkejut bila membacanya.berbagai-bagai cara orang yahudi cuba untuk memesongkan akidah orang islam sehingga sejadahpun di ukir corak muka binatang haram itu(babi).bacalah metro hari ini untuk mendapatkan maklumat lebih terperinci....

Rabu, 17 November 2010

Perjalanan pulang berhari raya korban di kampong....

siap punya siap kononnya nak bertolak awal tp dah pukul 9 mlm masih tk blh nk keluar lg.hr pula sekejap hujan sekejap berhenti,mana dgn kerenah anak-anak lg,sorang lari sana sini,letih.... nak bersiap punya la susah,lg sorang si baby pulak duk menangis tak mau duduk dah....dalam kelam kelibut siap jugak.tengok jam dah pukul 10 mlm masih lg di rumah.....

Tak apala keluar sekejap pergi amek adik pastu nak pergi ke pekan sekejap beli kueh sikit.Sampai di pekan jln punya la jem nak parking ketapun susah,punyala ramai orang,sume dtg borong kueh last minit... Ramai yg jual kueh tp biasala sume sama jaa....tkdk yg menarik jd belila dua tiga jenis ja drpd tkdk apa.habis beli blk rumah ambil brg baru blh nak bertolak blk,salam-salam mak dgn bpk mertua,rasa sedih la pulak padahal nak blk dua hari jaaa....
 
last-last pukul 11 lbh baru blh mulakan perjlnn,dlm keta buka radio satu chanelpun tkdk putarkan lagu hari raya,tkdk semangat raya langsg....takpala kami teruskan jua perjalann walaupun agak boring,blk ikut higway ingatkan blhla lari dr kesesakkan jln raya rupa-rupanya ikut higway lg teruk,nasib baik anak-anak lena,sebelum sampai susur keluar Kuala Kangsar jln jem,berjam-jam tersangkut.jln ditutup tinggl satu hala sj,jln jem sampai dekat susur keluar jelapang....byk kereta yg tersadai tepi jln sbb enjin pns mcm-mcm lg la,alhamdulillah kereta kami tak meragam.akhirnya pukul 4 pg  sampai jua kami ke kampong .letih tak payah cite tp seronok nak beraya bersama mak ayah hilang sume rasa penat bila dapat menatap wajah mereka.begitula al kisahnya....

Khamis, 4 November 2010

Pembuka bicara..

Assalamualaikum ...
Terlebih dahulu ingin saya memperkenalkan diri sebelum kita teruskan bicara di alam blogger ini..
Saya dikenali dengan panggilan OGY di kalangan keluarga & kwn2.Sudah berkeluarga & sudah mempunyai 2 orang anak, iaitu PUTERI QASEH ARIEYANATASYA  berumur 3 thn & MUHAMMAD PUTRA IQBAL DANISH berumur 6 bulan.


***Pink PearL BaNNeR***

create your own banner at mybannermaker.com!
Copy this code to your website to display this banner!

BaNNeR RaKaN2 PPL

create your own banner at mybannermaker.com!
create your own banner at mybannermaker.com!
picasaweb
 
© 2009 | ***** Pink Pearl Lady ***** | Por Templates para Você | This template is brought to you by : allblogtools.com