Selamat Datang Ke Blog Pink Pearl lady.Blogspot.COM,TeRiMa KaSiH DiUcaPKaN KePaDa SeMua BloGGeR YanG SuDi LoG In BloG PPL SerTa SuDi MeMBeRi CoMenT.JuGa TaK LuPa KePaDa BloGGeR Yang IkhLaS MenJaDi FOLLOWERS PPL,tinggalkan jejak anda untuk PPL jejaki semula....JuTaaN TeRiMa KaSiH.... kalau rajin kliK-KLIK Selalu,sila singgah lagi,harap bergumbira membaca entry di blog PPL...

Pink Pearl Lady

Foto saya
ibu kepada PUTERI QASEH ARIEYANATASYA & MUHAMMAD PUTRA IQBAL DANISH,berasal dr TELUK INTAN,PERAK.kini menetap di Kulim,kedah.

Selasa, 4 Januari 2011

HARI PERTAMA SESI PERSEKOLAHAN

Pada 3hb januari telah bermulanya sesi persekolahan bagi tahun 2011,malam tadi hampir di semua pasaraya di penuhi oleh ibu bapa yang membuat persediaan terakhir untuk anak-anak mereka yang hendak memulakan sesi  persekolahan hari ini...

Bila tengok kesibukan ibu bapa melengkapkan semua keperluan anak-anak mereka PPL teringat kembali masa di zaman persekolahan dulu,terasa sayu jerr... rindupun ada...tah bercampur baur...PPL bukannya berasal dari keluarga yg senang dan mempunyai ramai ahli keluarga pulak,jadi setiap tahun tak semua dapat di tukar baru hanya apa yang perlu ditukar sahaja.....yang mana masih elok tak diganti....
yang paling seronok masa malam  menjelang sesi persekolahan semua sibuk jerr...masing-masing nak siapkan diri,mana nak asingkan buku mana nak sediakan baju macam-macamla,yang sibuk try baju laaa...tapi semua kenangan manis itu hanya tinggal kenangan dalam lipatan sejarah.....tak sangkakan semua itu cepat berlalu rasa seperti baru jerr semalam berlaku....
Betul kata cikgu masa di sekolah dulu,katanya kita akan merindui zaman persekolahan selepas kita meninggalkannya,masa itu kita akan terasa teringin sangat putarkan waktu untuk kembali ke saat itu....
Zaman persekolahan di katakan zaman yang paling indah dalam hidup,nak tahu kenapa?????
yeala pada masa itula kita belajar semua erti kehidupan dan masa itu kita bebas, tak di bebani dengan 
masalah ,tugas utama kita hanya belajar tak perlu fikir benda lain....

4 Comentários

SHUKRI SALIM berkata...[Reply to comment]

mase kite skola dlu orang tua-tua slalu ckp time skola ni la paling best skali. tapi kite tak pcaye,bile dah rase tua mcm ni bru nak rase rindu balik kat skolah. haih~

Pink Pearl Lady berkata...[Reply to comment]

betul-betul....
cikgu kat sekolah dulu selalu kata macam tu...

Amirrah Zawani berkata...[Reply to comment]

betul2..
masa cepat je berlalu..
kdg2 rindu gak zaman skolah :)

SoutulMujahid berkata...[Reply to comment]

betul2.. rindu r... paling best adalah waktu PJ. hehe

***Pink PearL BaNNeR***

create your own banner at mybannermaker.com!
Copy this code to your website to display this banner!

BaNNeR RaKaN2 PPL

create your own banner at mybannermaker.com!
create your own banner at mybannermaker.com!
picasaweb
 
© 2009 | ***** Pink Pearl Lady ***** | Por Templates para Você | This template is brought to you by : allblogtools.com